Bliv medlem af foreningen

Hvorfor skal du blive medlem af Dansk Islandshesteforening?

Vi elsker den islandske hest ligesom dig!
I Dansk Islandshesteforening er hesten et fællles omdrejningspunkt og fascination.

I foreningen elsker vi islandshesten for dens alsidighed, omgængelige væsen, dens udholdenhed, styrke og mod. Vi elsker især de særlige gangarter tølt og pas. Det er egenskaber, som vi vil værne om, bevare og styrke.
Har du det ligesådan? – Velkommen i vores forening!

Personligt medlem

Som personligt medlem af Dansk Islandshesteforening får du tilbud om aktiviteter, arrangementer og kurser, der giver dig mulighed for masser af socialt samvær og dygtiggør dig som islandshesterytter nationalt.

Desuden får du gratis adgang til den verdensomspændende og uudtømmelige database over samtlige islandske heste i verden, WorldFengur.

Det er stambogen for islandske heste. Her kan du søge stamtavle, kåringsresultater og afkom frem på enhver islandsk hest.

Hvad går dit medlemskontingent til?

• At vi kan udvikle og afholde kurser, seminarer og temadage
  • At vi kan uddanne og autorisere sports- og gædingakeppni-dommere og kåringsdommere så islandshestesporten og avlen af kvalitetsrideheste understøttes
  • At vi kan uddanne rideinstruktører, så lokalklubberne kan trække på kvalificerede undervisere med en evidensbaseret tilgang til undervisningen
  • At vi kan kommunikere om islandske heste og livet med dem på onlinemediet TÖLT
  • At vi kan være aktive i pressen, være på de sociale medier og på hjemmesiderne: islandshest.dk og stambogskontor.islandshest.dk.
  • At vi kan søge politisk indflydelse i alle hestepolitiske sammenhænge, fx. øget adgang til naturen.

Der er to former for medlemskaber

Der er to måder, man kan være medlem af Dansk Islandshesteforening på:

• Personligt medlem
  • Lokalklubmedlem

Mange er medlemmer på begge måder. De støtter Dansk Islandshesteforenings formål og ønsker samtidigt et nært interessefællesskab i den lokale klub.

De betaler altså både kontingent i den lokale klub og kontingent til Dansk Islandshesteforening.

Som klubmedlem får du tilbud om aktiviteter, arrangementer og kurser, der giver dig mulighed for masser af socialt samvær og dygtiggør dig som islandshesterytter lokalt.

Læs mere om komitéerne