NYHED: DI indgår samarbejde med Horses of Iceland

Dansk Islandshesteforening indgår samarbejde med Horses of Iceland i jubilæumsåret.

Bestyrelsen i Dansk Islandshesteforening har i anledning af foreningens jubilæumsår netop truffet beslutning om at indgå i et samarbejde med det verdensomspændende markedsføringsprojekt ”Horses of Iceland”.  Samarbejdet har til hensigt at styrke branding af den islandske hest i Danmark.

 

Hvad er Horses of Iceland?
Horses of Iceland er et islandsk statsstøttet markedsføringsprojekt med det formål at brande den islandske hest, dens racekendetegn og dens kvaliteter gennem et strategisk samarbejde i sammenhæng med salgsfremmende aktiviteter. Projektet blev søsat i 2015 støttet af det Islandske ministerium for Uddannelse, Videnskab og kultur, det islandske Ministerium for Fiskeri og Landbrug, Íslandsstofa /Promote Iceland, Horse Breeders Association of Iceland (FHB), the Equestrian Association of Iceland (LH), the Icelandic Horse Trainers Association (FT), Hólar University, the Agricultural University of Iceland, og The Icelandic Travel Industry Association (SAF).

Projektets historie
Projektet ”Horses of Iceland” startede med workshops i Island, interviews i det islandske hestesamfund samt interviews i øvrige lande. Formålet var at gennemgå og samle input til en strategiproces omkring at opbygge varemærket ”Den islandske hest”.
Det islandske hestesamfund tog aktiv del heri og det udmundede sig i, at input, data, statistikker, rapporter og forskning senere kunne bruges af en marketingkonsulent til at udvikle brandstrategi og vision.

Kongstanken bag Horses of Iceland er samvær i et samarbejde, der skal komme alle aktører indenfor det islandske hestesamfund til gode. Den islandske regering afsatte fra starten 25 millioner islandske kroner om året i 4 år, og industrien gav tilsvarende tilsagn om samme beløb. Derfor var var opstartsbudgettet på 50 millioner islandske kroner om året, som bliver tildelt udvalgte stratetiske projekter.

 

 

Horses of Iceland skal forstås i bred sammenhæng – som en fællesnævner for alle forskellige aktiviteter i forbindelse med den islandske hest og et community af ryttere verden over. Du kan læse meget mere på hjemmesiden horsesoficeland.is og ved hjælp af hashtagget #horsesoficeland på de sociale medier. I det hele taget spiller de digitale kommunikationsplatforme såsom hjemmeside, stratetisk brug af sociale medier, public relations, og trykt markedsføringsmateriale en stor rolle i projektet, der indtil videre har stor succes hermed.

 

 

HOI fokuserer på tætte samarbejdsrelationer med andre sektorer i branchen, såsom turisme. F.eks. gennem marketingkampagner som “Inspired by Iceland”. Ligeledes tæller samarbejdspartnerne bl.a.: Det islandske Ministerie for Industri og Innovation, Landssamband hestamannafélaga, Icelandair Cargo, Hrossaræktarsamtök Suðurlands, Svenska Islandshästförbundet, adskillige Islandske turarrangører, islandske stutterier og avlsgårde.

-Dansk islandshesteforening kan nu også kalde sig en del af familien, og ser med spænding på et kommende samarbejde, siger formand for DI, Mie Trolle.

-HOI of Iceland er en stor og ikke uvæsenlig spiller, når det kommer til ekspertise i brug af digital storytelling, videoproduktion og SoMe.  Et samarbejde med HOI vil betyde at netop den islandske hests rolle i Danmark eksponeres enormt, og vi får en stor markedsføringsmaskine i ryggen i DIs jubilæumsår, afslutter hun.

Besøg Horses of Iceland på Facebook lige her

Læs også en artikel om Horses of Iceland, der blev bragt i Magasinet TÖLT i foråret 2017 lige her

/KC